czwartek, 13 lipca 2017

Trzy książki do czytania po angielsku


Cześć Wam! 

Dzisiaj przychodzę z propozycją trzech książek, które moim zdaniem świetnie nadają się do czytania i nauki angielskiego. Pojawiły się już tu dwa posty dotyczące nauki angielskiego poprzez czytanie, teraz pokaże Wam co ja czytam. 


1. The Wonderful Wizard of Oz



Jest to zdecydowanie na dzień dzisiejszy mój numer jeden. Wrzucam Czarnoksiężnika, bo akurat teraz czytam, lecz ,,Czytamy w oryginale wielkie powieści" to cała seria różnych tytułów. Chociażby ,, Alice's Adventures in Wonderland - Alicja w krainie czarów", którą ja kupię w następnej kolejności. Skupmy się na zaletach, moim zdaniem jest to świetna książka, ponieważ jest  napisana po angielsku i po polsku, jedna strona jest w jednym języku, a kolejna obok w drugim, bardzo ułatwia to czytanie. Bez żadnego słownika, na następnej stronie od razu możemy sprawdzić co jest napisane. Ja uświadomiłam sobie dzięki tej książce jak bardzo czytam coś dosłownie, nie jest to błąd, bo znaczenie jest to samo, ale tłumaczenie zawarte po polsku w książce po prostu lepiej brzmi niż moje. Ogromnym plusem jest cena, bo można ją kupić na promocji za niecałe 9zł. Idealna książka dla osób początkujących. 

2. The Enemy


,,The Enemy'' to książka z serii przeznaczonej do nauki języka. Wydawnictwo Oxford stworzyło książki o różnych poziomach, ta należy do poziomu 6. Z każdym poziomem jest więcej znaków oraz mniejszy rozmiar czcionki. Przeczytałam trzy książki z puli i akurat The Enemy najlepiej mi się czytało i podobała mi się najbardziej. Jest to naprawdę przystępna książka, czyta się przyjemnie, słownictwo nie jest jakieś wyszukane, raczej proste. Historia jest ciekawa, a to na pewno duży plus.

3. Harry Potter and the Philosopher's Stone 



Czy są tu jacyś fani Harrego? Ja uwielbiam te książki! i film także :)

Z moich propozycji ta książka jest najtrudniejsza aczkolwiek nie jest to jakiś poziom wygórowany. 
Moim zdaniem ciężej się ją czyta niż te dwie pozostałe, ale jest godna uwagi, czcionka jest dość mała, a cała książka to spora ilość stron, co niektórzy mogą się trochę zniechęcić. Myślę, że jest to może zbyt trudna książka dla osób początkujących, ale dla średnio zaawansowanych już jak najbardziej. Na początek polecam pozycję jeden i dwa, ale nasz poziom będzie z książki na książkę wzrastał więc Harrego polecam. 



Może znacie jakieś ciekawe książki po angielsku i polecicie? :)

3 komentarze:

  1. Świetny post. Sama mam zamiar czytać książki po angielsku, aby trochę tą znajomość języka poprawić i utrwalić. Jednak ja chciałam skorzystać z usług Wydawnictwa Ze Słownikiem. Rzucę okiem na książki, które podałaś w poście :)

    https://karolina-czyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, chyba siegne po czernoksieznika, czas przypomniec sobie troche angielskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. 31 year-old Electrical Engineer Bevon Viollet, hailing from Happy Valley-Goose Bay enjoys watching movies like Downhill and Lockpicking. Took a trip to Rock Art of the Mediterranean Basin on the Iberian Peninsula and drives a C70. przydatne tresci

    OdpowiedzUsuń