czwartek, 8 czerwca 2017

Wpływ książek na człowieka

 Hej 😊

 Książka się czyta, już się zbliżamy do końca, lada dzień będzie nowy wpis.

A jak już tak o nich piszę i tak je lubię to porusze dzisiaj temat:

 „Jaki wpływ mają czytane książki na człowieka”.


Może najpierw napiszę parę zdań o sobie, jak to się wszystko zaczęło i skąd to moje uwielbienie..


Książki czytam od dzieciństwa, nie sięgnę pamięcią tak daleko, aczkolwiek tak na dobre zaczęło to się jakoś w podstawówce, nie chwaląc się czytanie szło mi naprawdę dobrze, jakoś ta umiejętność była dość łatwa do przyswojenia, czytałam każdego dnia, w pamięci mam taki jeden wieczór, gdzie siedziałam w kuchni, w tle było słychać telewizor, a ja taka mała siedziałam strasznie zaczytana, jako że to czytanie szło płynnie, bibliotekę odwiedzałam bardzo często, przeczytane książki już następnego dnia szły do zwrotu, a w ich miejsce pojawiały się nowe. I tak to czytanie było ze mną i jest, z jedną przerwą w trakcie liceum, jakoś nie było chyba czasu.
Pojawiały się w szkole nagrody, wyróżnienia za ilość przeczytanych książek i ta beztroska radość dziecka, był to poniekąd mój pierwszy mały sukces.
Może ja jestem trochę dziwna, ale ja płaczę jak jest smutno i uciekam, gdy uciekają, tak potrafię przeżywać historię w książce, taka trochę książkowa świruska.
Uwielbiam to jak bardzo mogę zająć swoje myśli w danym momencie, książki są taka moją małą odskocznią od życia codziennego. 

A jak to jest z tym wpływem na człowieka?
Są tacy ludzie, świetni ludzie, a mianowicie autorzy, dzięki którym mamy książki, mamy do nich dostęp i możemy te wszystkie historie przeżywać.
Każdy człowiek jest inny i każdy na swój sposób interpretuje i odpiera jakąś powieść, w każdym może wywołać inne emocje i to moim zdaniem jest świetne w czytaniu książek.
I tak jak ludzie są różni, jedni wolą opowieści miłosne, a drudzy dobry kryminał tak i historie są inne, te które chwytają za serce i te które wywołują strach. Uwielbiam tą różnorodność i brak ograniczeń.
Książki mogą wywołać przeróżne emocje i przemyślenia u człowieka i choć dla niektórych książka to tylko jakaś tam książka, trochę papieru, tak w przypadku innych osób może wpłynąć nawet na podejmowane przez nich decyzje. Jest tyle książek motywujących, dodających skrzydeł i wiary.
Książki mogą wpływać na człowieka w sposób pozytywny, dzięki nim możemy choć na chwilę zapomnieć o dręczących nas rozterkach i zmartwieniach, zatracić się w dobrą powieść i nie myśleć co nas czeka. Czytanie jest świetnym sposobem na skupianie się wyłącznie na tym co dzieje się w danym momencie.
W przypadku dzieci książki pobudzają i wzbogacają wyobraźnię, uczą ciekawości wobec świata i zachęcają do przeżywania przygód. 



A jaki wpływ na człowieka ma czytanie książek Waszym zdaniem? :)

***
Jeśli już tu trafiłeś i czytasz, a może nawet udało mi się Ciebie choć trochę zaciekawić
zostaw coś od siebie, jakiś znak :)
I zapraszam na fanpage.
Do następnego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz